Blog Archive

Thursday, 18 February 2021

BBC CHAIRMAN & STAFF




Richard Sharp is Jewish.

The BBC board chair receives £160,000 annual salary for three to four days work per week

https://www.rt.com/uk/515849-bbc-chair-banker-johnson-adviser/




Tuesday, 17 December 2019

BBC - BIBI'S BROADCASTING CORPORATION

...

In the run up to the UK election, BBC political correspondent Alex Forsyth referred to Boris Johnson potentially winning a 'majority that he so deserves'.

The Labour Party's Andy McDonald clashed with BBC presenter Justin Webb, appearing to allege a deliberate BBC attempt to hurt Labour.

"Are you saying that the BBC was in part responsible for Mr Corbyn's loss?" Webb asked.

McDonald replied: "I am saying that they played a part."


Boris Johnson, who is descended from a rabbi.

Mark Thompson was once the director general of the BBC.


Mark Thompson, former boss of the BBC.

'In November 2005, Thompson traveled with his Jewish wife to Israel, where he held direct talks with Sharon'.

aangirfan: Mark Thompson loves the bad guys.


Lyons

Sir Michael Lyons was the Chairman of the BBC Trust.

Lyons is a Jew.

Anthony Fry is another of the BBC Trustees.

He has worked for the Rothschild Group.

The Independent (UK newspaper) on 16 April 2009 tells us about the BBC Trust which "is now a mouthpiece for the Israeli lobby." (story here.)

What did Jeremy Bowen do wrong?


Gaius

Marcus Ambrose Paul Agius was appointed the senior non-executive director on the BBC’s executive board.

Born into a Jewish family, Agius is married to Katherine, daughter of Edmund de Rothschild of the Rothschild banking family of England, with two children, and has a close involvement with the Rothschild family estate, Exbury Gardens in Hampshire.

http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Agius


Sharon had some strange friends.

1. The BBC "is literally behaving like it's the Israeli state broadcaster." - Jews sans frontieres

2. Lenin’s Tomb reminds us of this episode.

"What happened to BBC correspondent Orla Guerin just days after Mark Thompson had his cosy tete-a-tete with that obese blood-drenched old brute Ariel Sharon".


THOMPSON

"Before Thompson took up his position as Director General of the BBC, the Guardian had reported on the ferocious pressure being exerted on news organisations by the Israeli government, including complaints about individual reporters:

The Israeli government has written to the BBC accusing its Middle East correspondent, Orla Guerin, of anti-semitism and "total identification with the goals and methods of the Palestinian terror groups".

"Orla Guerin’s offence was to run stories not just about the grief of Israeli families who had lost family members to suicide bombers but also stories about the grief and suffering of ordinary Palestinian families. As one blogger put it at the time:

Guerin’s real sin, of course, is to show some sympathy for the victims of the Israeli bombing (that’s enough to brand her a “terrorist”).

"Within days of Thompson meeting Sharon, Guerin was sacked as BBC TV Middle East correspondent and transferred to Africa."


Sharon had some strange friends.

3. 'In November 2005, Thompson (the BBC's boss) traveled with his Jewish wife to Israel, where he held direct talks with Sharon, which were intended to let the BBC build bridges with Israel'.

Mark Thomson and the Kosher BBC

4. Mark Thompson has been known to spend his holidays with his Jewish relatives in the USA.

He was educated by the Jesuits.

He decided not to broadcast a charity appeal to help the stricken people of Gaza rebuild their homes.

(BBC crisis over refusal to broadcast Gaza appeal)

According to Broadcast magazine, on 7 April 2009, the BBC suffered its second worst peaktime performance since at least 2001, managing an audience share of only 5.3 per cent.

(With less than a million viewers, BBC licence fee is as hard to ...)

Over the Gaza Appeal incident, Mark Thompson received backing from the BBC Trust's chairman, Sir Michael Lyons, who is Jewish.


Photo of Ed Vaizey by Kaihsu

ED VAIZEY, the former UK CONSERVATIVE Party Culture Minister reveals himself to be a Zionist Jew when he says:

(Reaction to BBC Gaza appeal row )

"The trouble with broadcasting an appeal from a war zone, is that there are two sides to the argument - and that's what I think we're seeing here.

"That's why I think the BBC should be allowed to make the argument that it wants to preserve its impartiality on the issue."

Stars vow to shun BBC for refusing to broadcast Gaza appeal
Staff anger over BBC’s refusal to broadcast Gaza appeal
Rowan Williams accuses BBC of ignoring faithful


Alasdair Milne

In 1987, Alasdair Milne, the BBC Director General was sacked.

He had allowed the BBC to criticise the government in key areas.

(http://www.bilderberg.org/milne.htm)

Alasdair Milne, 'the last Director General to take the corporation's public service remit seriously', was removed by Marmaduke Hussey, chairman of the BBC board.

http://www.bilderberg.org/milne.htm#illness

According to 'Chance Governs All', Marmaduke Hussey's memoirs, 2001:

In 1986, Hussey had a conversation with Victor Rothschild, head of a government 'think tank'.

"Can you fire the Director General?" enquires Rothschild.

A long pause from Hussey, "I think so".

"Well, that's all that needs to be said isn't it" Rothschild replies.




During the David Kelly affair, Greg Dyke, the Director general of the BBC, was sacked.

(Pauline Neville-Jones - Powerbase).

One reason for sacking Dyke was that BBC journalist Andrew Gilligan had suggested that a government document on Iraq had been 'sexed up'.

The BBC got Dominic Loehnis, of headhunting firm Egon Zehnder, to help it find its next director general.

Dominic Loehnis is a close friend of former UK prime minister David Cameron.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2119977/Lord-Patten-favours-Financial-Times-editor-new-BBC-chief.html#ixzz1q6gmfumC


The BBC spews out lying propaganda?

The BBC works for MI6?

http://www.bbc.co.uk/radio4/history/document/document.shtml

From the BBC website:

"Iran had just nationalised the very oil fields that had powered Britain through two world wars. Downing Street wanted them back.

"London paid Iranian agents to sow seeds of dissent in Tehran.

"Then, to win American support for a coup, the men from the Ministry fanned fears of a Russian invasion.

"Even the BBC was used to spearhead Britain's propaganda campaign.

"In fact, the BBC agreed to broadcast the very code word that was to spark revolution."


James Foley (who has a mole on the right side of his nose)

The BBC has mind controlled some of my neighbours?


Michael Foley (who has a mole on the right side of his nose)

I have recently asked a number of locals what she think about such matters as the James Foley affair, Gaza, and Scottish independence.

Their views on these items exactly match those of the BBC.


Israeli diplomat Regev.

The BBC uses repetition to promote its lies?

The BBC uses smooth-talking men in smart suits, such as MARK REGEV (above), to promote its lies.



The BBC uses scripts prepared by MI6 and MI5?

The BBC is not neutral?

It has mercilessly attacked the campaign for Scottish independence - by repeatedly using quotes from the 'No' campaigners.

The above video gives clear examples of BBC bias.



When ISIS threatened to blow up Borobudur, there was no mention on the BBC of the many decades of support by MI6, Mossad and the CIA for the Islamist terrorists in Indonesia.

Indonesia's police on alert over apparent ISIS terror threat to Borobudur... /
MOSSAD IN INDONESIA / FILM ABOUT CIA DEATH SQUADS

The BBC employs easy-to-control child abusers, such as Sir Jimmy Savile?


In a frumpy cardigan and sensible shoes, Daphne Park looked like Miss Marple.

The BBC has strong links to MI6, MI5 and their friends.

Baroness Park of Monmouth was a top MI6 spy.

(Daphne Park, MI6 woman with a 30-year secret career. )

She became a governor of the BBC.

Dame Pauline Neville Jones was head of the UK's Joint Intelligence Committee.

The spooky Neville Jones became a BBC governor in 1998.

She has links with defence firm Qinetiq which supplies US forces in Iraq.

(Dame Neville-Jones quits BBC after Iraq links exposed /aangirfan: David Cameron, Dame Pauline Neville-Jones and QinetiQ.)

Since 1937 BBC staff have apparently been vetted by the security services.

(http://www.bilderberg.org/mi5bbc.htm)


MI6 Building?

Christopher Bower worked for the BBC World Service.

He also worked for the Guardian newspaper.

He became director of UK trade and investment at the British embassy in Moscow.

Russia claims that Christopher Bower is a senior officer in the British secret service.

(London-Moscow relations worsen as the Kremlin brand a British envoy a spy )



Wing Commander Michael Cairns took part in operations in Bosnia and Kosovo.

('BIGGLES' QUITS Sunday Mirror Find Articles at BNET.com)

Cairns has been responsible for political output from the BBC in Norther Ireland.

Cairns was found out.

"A BBC editor has resigned his post within the British military after Sinn Féin raised conflict of interest concerns.

"RAF wing commander Mike Cairns resigned as OC 7644 VR Squadron after Sinn Féin complained that his work as a public relations officer for the RAF was incompatible with his job as a high-ranking BBC editor.

"Following Sinn Féin's complaint the BBC confirmed Mike Cairns who worked in news-gathering in the BBC had resigned from the RAF reserve." - An Phoblacht: BBC editor resigns from RAF post


John Simpson (http://www.flickr.com/photos/philip-rosie/96409955/in/photostream/)

Nicola Jones, writing in New Scientist, 19 November 2001, (Taliban nuclear documents mirror spoof article - 19 November 2001 ...) pointed out that 'Taliban nuclear documents' found by BBC reporter John Simpson were identical to a spoof article.

In 2001, John Simpson claimed he had found documents strewn on the floor of a Taliban recruitment centre in Kabul.

He claimed these documents apparently described how to build a thermonuclear device.

The documents, according to Simpson showed "how dangerous Bin Laden's Al Qaeda network aspired to be".

According to the New Scientist:

The sentences shown in focus by the camera also come from a famous document called "Weekend Scientist: Let's Make a Thermonuclear Device", which was first published in 1979 as a humour piece by The Journal of Irreproducible Results.

John Simpson was a university friend of a former head of MI6.



MI6 spread lies to put Suharto into power, according to Foreign Office documents.

This was reported by the UK's Independent newspaper, 16 April 2000.

(http://www.independent.co.uk/story.jsp?story=20187 / http://www.bilderberg.org/sis.htm)

Foreign Office documents show that the world's media was used by British intelligence as part of a plot to overthrow Indonesia's President Sukarno in the 1960s.

The BBC, the Observer and Reuters carried 'fake stories'manufactured by agents working for the Foreign Office.

Propaganda expert Norman Reddaway noted, in a letter to Britain's Jakarta ambassador Sir Andrew Gilchrist, that Gilchrist's stories were broadcast via the BBC.

This included an invented story that Indonesian communists were planning to slaughter the citizens of Jakarta.

Reddaway's letter suggests that the Observer newspaper was persuaded to take the Foreign Office "angle" on the Indonesian takeover by reporting a "kid glove coup without butchery".


An Indonesian institution for children

Cabinet papers show that British spies, including MI6, supported Islamic guerrillas in order to destabilise Sukarno.

Former government minister Lord Healey said: "Norman Reddaway had an office in Singapore. They began to put out false information and I think that, to my horror on one occasion, they put forged documents on the bodies of Indonesian soldiers we had taken."

Lord Healey denied any personal knowledge of the MI6 campaign to arm opponents of Sukarno. But, he added: "I would certainly have supported it."



The sources for the following are: http://www.counterpunch.org/miller03142005.html
http://spinwatch.server101.com/

DAVID MILLER, at Spinwatch, writes that journalists working for the Services Sound and Vision Corporation (SSVC) have provided news reports to the BBC.

The SSVC is funded by the Ministry of Defence as a propaganda operation.


Spinwatch reveals that Britain has fake journalists.

The government pays for their wages and they provide news as if they were normal journalists rather than paid propagandists.

Normally they work for British Forces Broadcasting Service, which is run by the SSVC.

In the case of Iraq, the BBC promoted the lie that the army (in illegal ocupation) was a 'peacekeeping' force.

BBC World Service is reportedly funded by the Foreign Office.

Their journalists are employed by the SSVC, the Services Sound and Vision Corporation.

The UK Foreign Office reportedly runs a network of fake news operations.

One of these is allegedly British Satellite News.

BSN is broadcast over the Reuters World News Service.



Former UK cabinet minister Michael Meacher wrote in the Guardian, November 21, 2003, about the UK government's Operation Rockingham, which was used to spread lies about Iraq.

(http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1089931,00.html)

David Kelly, giving evidence to the prime minister's intelligence and security committee, said: "Within the defence intelligence services I liaise with the Rockingham cell."

Former chief weapons inspector in Iraq, Scott Ritter, was a US military intelligence officer.

He declared, before the Iraq war, that almost all of Iraq's WMD had been destroyed as a result of inspections, and the rest either used or destroyed in the first Gulf war.

In the Scottish Sunday Herald in June 2003, Ritter said: "Operation Rockingham (set up by defence intelligence staff in 1991) cherry-picked intelligence.

"They had to sustain the allegation that Iraq had WMD [when] Unscom was showing the opposite...

"Rockingham staff were ... selectively culling [picking out] reports that sustained the [WMD] claims. They ignored the vast majority of the data which mitigated against such claims."

According to Michael Meacher: "Within the UK intelligence establishment... Rockingham clearly had a central, though covert, role in seeking to prove an active Iraqi WMD programme.

Ritter said: "Rockingham was the source of some very controversial information which led to inspections of a suspected ballistic missile site. We ... found nothing. However, our act of searching allowed the US and UK to say that the missiles existed."

Ritter says that Rockingham officers were acting on political orders "from the very highest levels".



It was revealed by sections of the Scottish press that the deputy director of the Lockerbie trial briefing unit at Glasgow University, Professor Andrew Fulton, was an MI6 intelligence officer.

The unit was supposed to provide "impartial and objective" legal information about the trial and was much used by the TV news programmes.

24/05/00 THE SCOTSMAN:

"Prof Fulton has been 'on holiday' since it was revealed that during his 30 year diplomatic career he was a key memberof the MI6 secret service in Europe, Asia and America."



Allegedly, Dominic Lawson, who has worked for the BBC, and who once edited the Sunday Telegraph, has links to MI6 and Princess Diana. (He now works for the Mail)

Can you trust the BBC news? How many journalists are working for the security services?

Roy Greenslade, media specialist at the Telegraph (formerly at the Guardian), has written that most media outlets "are playthings of MI5."

Bloch and Fitzgerald, in their examination of covert UK warfare, report that the editor of “one of Britain’s most distinguished journals” believed that more than half its foreign correspondents were on the MI6 payroll.

And in 1991, Richard Norton-Taylor revealed in the Guardian that 500 prominent Britons paid by the CIA and the now defunct Bank of Commerce and Credit International, included 90 journalists.


The BBC's Alvar Lidell served with the RAF as an intelligence officer

The following extracts are from an article at the excellent Medialens

http://www.medialens.org/alerts/06/060303_hacks_and_spooks.php

March 3, 2006

HACKS AND SPOOKS - By Professor Richard Keeble

In their analysis of the contemporary secret state, Dorril and Ramsay gave the media a crucial role...

Going as far back as 1945, George Orwell no less became a war correspondent for the Observer - probably as a cover for intelligence work.

Significantly most of the men he met in Paris on his assignment, Freddie Ayer, Malcolm Muggeridge, Ernest Hemingway were either working for the intelligence services or had close links to them.

Stephen Dorril, in his seminal history of MI6, reports that Orwell attended a meeting in Paris of resistance fighters on behalf of David Astor, his editor at the Observer and leader of the intelligence service’s unit liasing with the French resistance.

The release of Public Record Office documents in 1995 about some of the operations of the MI6-financed propaganda unit, the Information Research Department of the Foreign Office, threw light on this secret body - which even Orwell aided by sending them a list of “crypto-communists”.

Set up by the Labour government in 1948, it 'ran' dozens of Fleet Street journalists and a vast array of news agencies across the globe until it was closed down by Foreign Secretary David Owen in 1977.

According to John Pilger in the anti-colonial struggles in Kenya, Malaya and Cyprus, IRD was so successful that the journalism served up as a record of those episodes was a cocktail of the distorted and false in which the real aims and often atrocious behaviour of the British intelligence agencies was hidden.




And spy novelist John le Carré, who worked for MI6 between 1960 and 1964, has made the amazing statement that the British secret service then controlled large parts of the press – just as they may do today.

In 1975, following Senate hearings on the CIA, the reports of the Senate’s Church Committee and the House of Representatives’ Pike Committee highlighted the extent of agency recruitment of both British and US journalists.

And sources revealed that half the foreign staff of a British daily were on the MI6 payroll.

David Leigh, in The Wilson Plot, his seminal study of the way in which the secret service smeared through the mainstream media and destabilised the Government of Harold Wilson before his sudden resignation in 1976, quotes an MI5 officer: “We have somebody in every office in Fleet Street”

And the most famous whistleblower of all, Peter (Spycatcher) Wright, revealed that MI5 had agents in newspapers and publishing companies whose main role was to warn them of any forthcoming “embarrassing publications”.

Wright also disclosed that the Daily Mirror tycoon, Cecil King, “was a longstanding agent of ours” who “made it clear he would publish anything MI5 might care to leak in his direction”.



Selective details about Wilson and his secretary, Marcia Falkender, were leaked by the intelligence services to sympathetic Fleet Street journalists.

Wright comments: “No wonder Wilson was later to claim that he was the victim of a plot”. King was also closely involved in a scheme in 1968 to oust Prime Minister Harold Wilson and replace him with a coalition headed by Lord Mountbatten.

Hugh Cudlipp, editorial director of the Mirror from 1952 to 1974, was also closely linked to intelligence, according to Chris Horrie, in his recently published history of the newspaper.

David Walker, the Mirror’s foreign correspondent in the 1950s, was named as an MI6 agent following a security scandal while another Mirror journalist, Stanley Bonnet, admitted working for MI5 in the 1980s investigating the Campaign for Nuclear Disarmament.


Mossad's Robert Maxwell (left) 

According to Stephen Dorril, intelligence gathering during the miners’ strike of 1984-85 was helped by the fact that during the 1970s MI5’s F Branch had made a special effort to recruit industrial correspondents – with great success.

In 1991, just before his mysterious death, Mirror proprietor Robert Maxwell was accused by the US investigative journalist Seymour Hersh of acting for Mossad, the Israeli secret service, though Dorril suggests his links with MI6 were equally as strong.



Following the resignation from the Guardian of Richard Gott, its literary editor in December 1994 in the wake of allegations that he was a paid agent of the KGB, the role of journalists as spies suddenly came under the media spotlight – and many of the leaks were fascinating.

For instance, according to The Times editorial of 16 December 1994: “Many British journalists benefited from CIA or MI6 largesse during the Cold War.”

The intimate links between journalists and the secret services were highlighted in the autobiography of the eminent newscaster Sandy Gall.

He reports without any qualms how, after returning from one of his reporting assignments to Afghanistan, he was asked to lunch by the head of MI6.

And in January 2001, the renegade MI6 officer, Richard Tomlinson, claimed Dominic Lawson, the editor of the Sunday Telegraph and son of the former Tory chancellor, Nigel Lawson, provided journalistic cover for an MI6 officer on a mission to the Baltic to handle and debrief a young Russian diplomat who was spying for Britain.


Lynn de Rothschild.

Since 9/11 all of Fleet Street has been awash in warnings by anonymous intelligence sources of terrorist threats.

According to former Labour minister Michael Meacher, much of this disinformation was spread via sympathetic journalists by the Rockingham cell within the MoD.

A parallel exercise, through the office of Special Plans, was set up by Donald Rumsfeld in the US.

Thus, to take just one example, Michael Evans, The Times defence correspondent, reported on 29 November 2002: “Saddam Hussein has ordered hundred of his officials to conceal weapons of mass destruction components in their homes to evade the prying eyes of the United Nations inspectors.”

The source of these 'revelations' was said to be 'intelligence'...

2 comments:

  1. It's the same in NZ.....it is obvious watching TV3 that at least half the presenters are "on the payroll including one named Amanda Gillies...most likely a Marrano Catholic.
    NZ TV is becoming increasingly idiotic so it seems they have adopted the Zio-American model of dumbing down the public.

    Whereas in Australia,here there is at least a diversity of opinion....unlike NZ which is 100% PC.They have even adopted the Soviet model of changing place names....
    Needless to say the elites have become even richer which escapes the notice of the drones in television......of course.

    ReplyDelete
  2. Thank you Aangirfan for the link you put on the covid page to the Unlimited Hangout journalism website

    There in another article, I was able to learn about a truly notable Welshman, Llewelyn Murray Morris 'Curly' Humphreys' (1899-1965), one of the most brilliant of the USA gangsters associated with Al Capone and Meyer Lansky.

    Apparently it was Curly Humphreys himself who, when US Senators began to question mobsters on USA television in the 1950s, invented the successful strategy of saying: 'I refuse to answer on the grounds that it might incriminate me,' the 'pleading the USA Constitution 5th Amendment' that has became so famous.

    His parents from Llanidloes Wales, Curly Humphreys preferred bribery cash and clever talk to violence. His bribery operations so successful he was able to manoeuvre his personal corruptee, Tom Clark, into appointment as one of the nine Justices on the USA Supreme Court, where Clark served from 1949 to 1967.

    Humphreys said USA courts were all about bribery - 'The difference between guilt and innocence in any court is who gets to the judge first with the most.'

    Once when being tailed by FBI agents, Humphreys approached the federal officers and said, 'You've been following me all day. There's no need for two cars. I'll ride with you.'

    Humphreys died in 1965 of a heart attack, on a stressful day after being arrested but then immediately bailed out of jail.

    More about Humphreys in the Powys Wales County Times
    https://www.countytimes.co.uk/news/19053255.murray-humphreys---montgomeryshire-mind-behind-chicago-mob/

    Unlimited Hangout article on USA mobsters and Hollywood, and also how they continued ties to Cuba under Fidel Castro, who, the article suggests, was protected by the US Deep State as a 'Communist boogeyman' helpful to selling many of the USA's ugly activities
    https://unlimitedhangout.com/2019/03/reports/the-godfathers-of-hollywood/

    ReplyDelete