Tuesday, 26 August 2014


James Foley (who has a mole on the right side of his nose)

The BBC has mind controlled some of my neighbours.

Michael Foley (who has a mole on the right side of his nose)

I have recently asked a number of locals what she think about such matters as the James Foley affair, Gaza, and Scottish independence.

Their views on these items exactly match those of the BBC.

The BBC uses repetition to promote its lies.

The BBC uses smooth-talking men in smart suits, such as MARK REGEV (above), to promote its lies.

The BBC uses scripts prepared by MI6 and MI5.

The BBC is not neutral.

It has mercilessly attacked the campaign for Scottish independence - by repeatedly using quotes from the 'No' campaigners.

The above video gives clear examples of BBC bias.

When ISIS threatened to blow up Borobudur, there was no mention on the BBC of the many decades of support by MI6, Mossad and the CIA for the Islamist terrorists in Indonesia.

Indonesia's police on alert over apparent ISIS terror threat to Borobudur... /


The BBC employs easy-to-control child abusers.

In a frumpy cardigan and sensible shoes, Daphne Park looked like Miss Marple.

The BBC has strong links to MI6, MI5 and their friends.

Baroness Park of Monmouth was a top MI6 spy. (Daphne Park, MI6 woman with a 30-year secret career. )

She became a governor of the BBC.

Dame Pauline Neville Jones was head of the UK's Joint Intelligence Committee.

The spooky Neville Jones became a BBC governor in 1998.

She has links with defence firm Qinetiq which supplies US forces in Iraq. 

(Dame Neville-Jones quits BBC after Iraq links exposed /aangirfan: David Cameron, Dame Pauline Neville-Jones and QinetiQ.)

Since 1937 BBC staff have apparently been vetted by the security services. 

MI6 Building?

Christopher Bower worked for the BBC World Service.

He also worked for the Guardian newspaper.

He became director of UK trade and investment at the British embassy in Moscow.

Russia now claims that Christopher Bower is a senior officer in the British secret service.

(London-Moscow relations worsen as the Kremlin brand a British envoy a spy )

Wing Commander Michael Cairns took part in operations in Bosnia and Kosovo. 

('BIGGLES' QUITS Sunday Mirror Find Articles at BNET.com)

Cairns has been responsible for political output from the BBC in Norther Ireland.

Cairns was found out.

"A BBC editor has resigned his post within the British military after Sinn Féin raised conflict of interest concerns. 

"RAF wing commander Mike Cairns resigned as OC 7644 VR Squadron after Sinn Féin complained that his work as a public relations officer for the RAF was incompatible with his job as a high-ranking BBC editor.

"Following Sinn Féin's complaint the BBC confirmed Mike Cairns who worked in news-gathering in the BBC had resigned from the RAF reserve." - An Phoblacht: BBC editor resigns from RAF post

John Simpson (http://www.flickr.com/photos/philip-rosie/96409955/in/photostream/)

Nicola Jones, writing in New Scientist, 19 November 2001, (Taliban nuclear documents mirror spoof article - 19 November 2001 ...) pointed out that 'Taliban nuclear documents' found by BBC reporter John Simpson were identical to a spoof article.

In 2001, John Simpson claimed he had found documents strewn on the floor of a Taliban recruitment centre in Kabul. 

He claimed these documents apparently described how to build a thermonuclear device.

The documents, according to Simpson showed "how dangerous Bin Laden's Al Qaeda network aspired to be".

According to the New Scientist:

The sentences shown in focus by the camera also come from a famous document called "Weekend Scientist: Let's Make a Thermonuclear Device", which was first published in 1979 as a humour piece by The Journal of Irreproducible Results.

John Simpson was a university friend of a former head of MI6.

MI6 spread lies to put Suharto into power, according to Foreign Office documents.

This was reported by the UK's Independent newspaper, 16 April 2000.


Foreign Office documents show that the world's media was used by British intelligence as part of a plot to overthrow Indonesia's President Sukarno in the 1960s.

The BBC, the Observer and Reuters carried 'fake stories'manufactured by agents working for the Foreign Office.

Propaganda expert Norman Reddaway noted, in a letter to Britain's Jakarta ambassador Sir Andrew Gilchrist, that Gilchrist's stories were broadcast via the BBC.

This included an invented story that Indonesian communists were planning to slaughter the citizens of Jakarta.

Reddaway's letter suggests that the Observer newspaper was persuaded to take the Foreign Office "angle" on the Indonesian takeover by reporting a "kid glove coup without butchery".

Cabinet papers show that British spies, including MI6, supported Islamic guerrillas in order to destabilise Sukarno.

Former government minister Lord Healey said: "Norman Reddaway had an office in Singapore. They began to put out false information and I think that, to my horror on one occasion, they put forged documents on the bodies of Indonesian soldiers we had taken."

Lord Healey denied any personal knowledge of the MI6 campaign to arm opponents of Sukarno. But, he added: "I would certainly have supported it."

The sources for the following are: http://www.counterpunch.org/miller03142005.html

DAVID MILLER, at Spinwatch, writes that journalists working for the Services Sound and Vision Corporation (SSVC) have provided news reports to the BBC.

The SSVC is funded by the Ministry of Defence as a propaganda operation.

Spinwatch reveals that Britain has fake journalists.

The government pays for their wages and they provide news as if they were normal journalists rather than paid propagandists.

Normally they work for British Forces Broadcasting Service, which is run by the SSVC.

In the case of Iraq, the BBC promoted the lie that the army (in illegal ocupation) was a 'peacekeeping' force.

BBC World Service is reportedly funded by the Foreign Office. 

Their journalists are employed by the SSVC, the Services Sound and Vision Corporation.

The UK Foreign Office reportedly runs a network of fake news operations.

One of these is allegedly British Satellite News.

BSN is broadcast over the Reuters World News Service.

Former UK cabinet minister Michael Meacher wrote in the Guardian, November 21, 2003, about the UK government's Operation Rockingham, which was used to spread lies about Iraq.


David Kelly, giving evidence to the prime minister's intelligence and security committee, said: "Within the defence intelligence services I liaise with the Rockingham cell."

Former chief weapons inspector in Iraq, Scott Ritter, was a US military intelligence officer.

He declared, before the Iraq war, that almost all of Iraq's WMD had been destroyed as a result of inspections, and the rest either used or destroyed in the first Gulf war.

In the Scottish Sunday Herald in June 2003, Ritter said: "Operation Rockingham (set up by defence intelligence staff in 1991) cherry-picked intelligence.

"They had to sustain the allegation that Iraq had WMD [when] Unscom was showing the opposite...

"Rockingham staff were ... selectively culling [picking out] reports that sustained the [WMD] claims. They ignored the vast majority of the data which mitigated against such claims."

According to Michael Meacher: "Within the UK intelligence establishment... Rockingham clearly had a central, though covert, role in seeking to prove an active Iraqi WMD programme.

Ritter said: "Rockingham was the source of some very controversial information which led to inspections of a suspected ballistic missile site. We ... found nothing. However, our act of searching allowed the US and UK to say that the missiles existed."

Ritter says that Rockingham officers were acting on political orders "from the very highest levels".

It was revealed by sections of the Scottish press that the deputy director of the Lockerbie trial briefing unit at Glasgow University, Professor Andrew Fulton, was an MI6 intelligence officer.

The unit was supposed to provide "impartial and objective" legal information about the trial and was much used by the TV news programmes.

24/05/00 THE SCOTSMAN:

"Prof Fulton has been 'on holiday' since it was revealed that during his 30 year diplomatic career he was a key memberof the MI6 secret service in Europe, Asia and America."

Allegedly, Dominic Lawson, who has worked for the BBC, and who once edited the Sunday Telegraph, has links to MI6 and Princess Diana. (He now works for the Mail)

Can you trust the BBC news? How many journalists are working for the security services?

Roy Greenslade, media specialist at the Telegraph (formerly at the Guardian), has written that most media outlets "are playthings of MI5."

Bloch and Fitzgerald, in their examination of covert UK warfare, report that the editor of “one of Britain’s most distinguished journals” believed that more than half its foreign correspondents were on the MI6 payroll.

And in 1991, Richard Norton-Taylor revealed in the Guardian that 500 prominent Britons paid by the CIA and the now defunct Bank of Commerce and Credit International, included 90 journalists.

The BBC's Alvar Lidell served with the RAF as an intelligence officer

The following extracts are from an article at the excellent Medialens


March 3, 2006

HACKS AND SPOOKS - By Professor Richard Keeble

In their analysis of the contemporary secret state, Dorril and Ramsay gave the media a crucial role...

Going as far back as 1945, George Orwell no less became a war correspondent for the Observer - probably as a cover for intelligence work. 

Significantly most of the men he met in Paris on his assignment, Freddie Ayer, Malcolm Muggeridge, Ernest Hemingway were either working for the intelligence services or had close links to them.

Stephen Dorril, in his seminal history of MI6, reports that Orwell attended a meeting in Paris of resistance fighters on behalf of David Astor, his editor at the Observer and leader of the intelligence service’s unit liasing with the French resistance.

The release of Public Record Office documents in 1995 about some of the operations of the MI6-financed propaganda unit, the Information Research Department of the Foreign Office, threw light on this secret body - which even Orwell aided by sending them a list of “crypto-communists”.

Set up by the Labour government in 1948, it 'ran' dozens of Fleet Street journalists and a vast array of news agencies across the globe until it was closed down by Foreign Secretary David Owen in 1977.

According to John Pilger in the anti-colonial struggles in Kenya, Malaya and Cyprus, IRD was so successful that the journalism served up as a record of those episodes was a cocktail of the distorted and false in which the real aims and often atrocious behaviour of the British intelligence agencies was hidden.

And spy novelist John le Carré, who worked for MI6 between 1960 and 1964, has made the amazing statement that the British secret service then controlled large parts of the press – just as they may do today.

In 1975, following Senate hearings on the CIA, the reports of the Senate’s Church Committee and the House of Representatives’ Pike Committee highlighted the extent of agency recruitment of both British and US journalists.

And sources revealed that half the foreign staff of a British daily were on the MI6 payroll.

David Leigh, in The Wilson Plot, his seminal study of the way in which the secret service smeared through the mainstream media and destabilised the Government of Harold Wilson before his sudden resignation in 1976, quotes an MI5 officer: “We have somebody in every office in Fleet Street”

And the most famous whistleblower of all, Peter (Spycatcher) Wright, revealed that MI5 had agents in newspapers and publishing companies whose main role was to warn them of any forthcoming “embarrassing publications”.

Wright also disclosed that the Daily Mirror tycoon, Cecil King, “was a longstanding agent of ours” who “made it clear he would publish anything MI5 might care to leak in his direction”.

Selective details about Wilson and his secretary, Marcia Falkender, were leaked by the intelligence services to sympathetic Fleet Street journalists.

Wright comments: “No wonder Wilson was later to claim that he was the victim of a plot”. King was also closely involved in a scheme in 1968 to oust Prime Minister Harold Wilson and replace him with a coalition headed by Lord Mountbatten.

Hugh Cudlipp, editorial director of the Mirror from 1952 to 1974, was also closely linked to intelligence, according to Chris Horrie, in his recently published history of the newspaper.

David Walker, the Mirror’s foreign correspondent in the 1950s, was named as an MI6 agent following a security scandal while another Mirror journalist, Stanley Bonnet, admitted working for MI5 in the 1980s investigating the Campaign for Nuclear Disarmament.

Maxwell and Mossad

According to Stephen Dorril, intelligence gathering during the miners’ strike of 1984-85 was helped by the fact that during the 1970s MI5’s F Branch had made a special effort to recruit industrial correspondents – with great success.

In 1991, just before his mysterious death, Mirror proprietor Robert Maxwell was accused by the US investigative journalist Seymour Hersh of acting for Mossad, the Israeli secret service, though Dorril suggests his links with MI6 were equally as strong.

Following the resignation from the Guardian of Richard Gott, its literary editor in December 1994 in the wake of allegations that he was a paid agent of the KGB, the role of journalists as spies suddenly came under the media spotlight – and many of the leaks were fascinating.

For instance, according to The Times editorial of 16 December 1994: “Many British journalists benefited from CIA or MI6 largesse during the Cold War.”

The intimate links between journalists and the secret services were highlighted in the autobiography of the eminent newscaster Sandy Gall.

He reports without any qualms how, after returning from one of his reporting assignments to Afghanistan, he was asked to lunch by the head of MI6.

And in January 2001, the renegade MI6 officer, Richard Tomlinson, claimed Dominic Lawson, the editor of the Sunday Telegraph and son of the former Tory chancellor, Nigel Lawson, provided journalistic cover for an MI6 officer on a mission to the Baltic to handle and debrief a young Russian diplomat who was spying for Britain.

Growing power of secret state

Since September 11 all of Fleet Street has been awash in warnings by anonymous intelligence sources of terrorist threats.

According to former Labour minister Michael Meacher, much of this disinformation was spread via sympathetic journalists by the Rockingham cell within the MoD.

A parallel exercise, through the office of Special Plans, was set up by Donald Rumsfeld in the US. 

Thus, to take just one example, Michael Evans, The Times defence correspondent, reported on 29 November 2002: “Saddam Hussein has ordered hundred of his officials to conceal weapons of mass destruction components in their homes to evade the prying eyes of the United Nations inspectors.” The source of these 'revelations' was said to be 'intelligence'...


Michael Foley? Video 24 August 2014.



  2. http://www.globalresearch.ca/staged-foley-beheading-used-as-poster-child-for-syria-attack/5397597

  3. https://www.youtube.com/watch?v=ufLAitMq3zI

  4. https://www.middleeastmonitor.com/news/middle-east/13686-former-israeli-ag-our-government-staged-the-assassination-of-al-daif

  5. More detail on Foley here

    Manufacturing your consent for wars.

    Hill and Knowlton

    Hill+Knowlton Strategies is a global public relations company, headquartered in New York City, United States, with 90 offices in 52 countries.

    The Rendon Group is a public relations and propaganda firm headed by John Rendon which specializes in providing communications services both nationally and internationally. The Rendon Group website states, “For nearly three decades, The Rendon Group has been providing innovative global strategic communications solutions from our headquarters in Washington, DC. TRG utilizes state-of-the-art technology as well as traditional public relations tools, assisting leading commercial, government and military organizations.”[1] In a 1998 speech to the National Security Conference (NSC), company founder John Rendon described himself as "an information warrior, and a perception manager." [2] James Bamford of Rolling Stone describes him as "The man who sold the [Iraq] war.[3]


  6. During a chance meeting I engaged in coversation with a former BBC man who quit in disgust. He informed me that at a meeting BBC award winning reporter Kate Adie was " more interested in her expenses and griping about hotel facilities " than reporting. Adie was the first reporter on the scene at the Libyan Embassy siege.
    According to wikipedia

    Her most high-profile role was that of chief news correspondent for BBC News, during which time she became well known for reporting from war zones around the world. She currently presents From Our Own Correspondent on BBC Radio 4.

    Her big break was the London Iranian Embassy siege in 1980.[3] As that evening's duty reporter, Adie was first on the scene as the Special Air Service stormed the embassy.

    Adie was thereafter regularly dispatched to report on disasters and conflicts throughout the 1980s, including the American bombing of Tripoli in 1986 (her reporting of this was criticised by the Conservative Party Chairman Norman Tebbit), and the Lockerbie bombing of 1988. She was promoted to Chief News Correspondent in 1989 and held the role for fourteen years. One of her first assignments was to report the Tiananmen Square protests of 1989 where she sustained a slight gunshot wound to the elbow. Major assignments followed in the Gulf War, the war in the former Socialist Federal Republic of Yugoslavia, the 1994 Rwandan Genocide and the war in Sierra Leone in 2000.

  7. We know but we don't want to know. We want to go back to sleep. Who is the enemy today? The Jews, The Irish, The Communists, The Muslims, Gays, Union members, Gypsies, The Disabled, The old, The poor, Catholics, Scots, Ebola Victims? One day it'll be you, and I'll be too late to do anything..

    1. We are our own worst enemies. Our sleep = their victory


    Seriously! We're all laughing at the absolute gullibility of the masses for lapping it up, their laughing at us as 'conspiracy theorists', the intelligence community is laughing at them laughing at us, thinking... 'some of those conspiracy theorists aren't too dissimilar from us', some of us have an agenda, and are willing to work with the security services... and are thus laughing at both the masses and the 'conspiracy theorists'... but are still laughed at by the intel services for not being ruthless enough... the Illuminati is laughing at it all! WHAT A SHOW!

    The Honourable Woman... by the BBC... MASTERPIECE! :D

    1. A wonderful show. The whole cast tying themselves in knots while laughing are their arses off so hard they don't see the risk of disappearing up them.

  9. last nite on bbc world sce radio bbc went over to their man, david stern, on minsk (putin/poroshenko mtg). here he is at foley's spooky global post:


    David L. Stern
    Freelance journalist -- BBC and Global Post, Kiev, Ukraine

    then we went to bbc moscow correspondent, steve rosenberg, in ukraine.

    then we went to bbc's mark lobel in jerusalem re the ceasefire & he basically took the israeli line & said in 2 years or so israel will be back where it started, suggesting they'd have to attack gaza yet again.

    something is very wrong at the Beeb.

  10. ISIS / ISIL is the genie in the bottle.

    Syria is the prize.

    David Cameron who is associated with both parties below "we are in it together"

    Israel has granted oil exploration rights inside Syria, in the occupied Golan Heights, to Genie Energy. Major shareholders of Genie Energy – which also has interests in shale gas in the United States and shale oil in Israel – include Rupert Murdoch and Lord Jacob Rothschild. This from a 2010 Genie Energy press release:

    Claude Pupkin, CEO of Genie Oil and Gas, commented, “Genie’s success will ultimately depend, in part, on access to the expertise of the oil and gas industry and to the financial markets. Jacob Rothschild and Rupert Murdoch are extremely well regarded by and connected to leaders in these sectors. Their guidance and participation will prove invaluable.”

    “I am grateful to Howard Jonas and IDT for the opportunity to invest in this important initiative,” Lord Rothschild said. “Rupert Murdoch’s extraordinary achievements speak for themselves and we are very pleased he has agreed to be our partner. Genie Energy is making good technological progress to tap the world’s substantial oil shale deposits which could transform the future prospects of Israel, the Middle East and our allies around the world.”

    For Israel to seek to exploit mineral reserves in the occupied Golan Heights is plainly illegal in international law.


  11. Selling underage Children to paedophiles must be a nice little £ earner £ for the British Government who are obviously controlling the Paedophile Gangs, and are mostly paedophiles themselves. I also believe the money the UK gets from the Paedophile rings goes to help the keep these childrens homes running and for their upkeep. Remember that the UK is absolutely BROKE, CAPUT, DOWN AND OUT, THIRD WORLD, NO MONEY.

  12. All you paedophile rings out there, if you don't tow the line and let the government control your'e selling of underage British children all over the world the Mi5-Mi6 will put a bullit in your'e head.